Translate

January 7, 2010

Revelion Toscan - ziua 3 - Ponte Vecchio - Florenta

V-am mai spus că ne-a plouat rău, dar nu mă plâng că tot am prins două zile frumoase, două zile în care am putut face poze fără husa aparatului care pe lângă că era incomodă, nu lăsa bliţul să se declanşeze... Ei în una din aceste zile am vizitat Florenţa. Am vizitat e puţin spus pentru că nu am intrat în nici un muzeu, dar am văzut principalele obiective turistice. Chiar şi dacă am fi vrut să vizităm nu puteam pentru că erau cozile de zeci de metri. Şi cum pentru noi era prima zi cu soare, aşa trebuie să fi fost pentru toţi turiştii veniţi acolo de revelion, pentru că străzile erau pline iar pe Ponte Vecchio mergeai în acelaşi timp cu lumea, daca te opreai erai împins de la spate să continui drumul. Chiar şi aşa, cu toată opoziţia lui Alin, care urăşte aglomeraţia, am făcut un tur în jurul Podului. Nu ascund că Podul este probabil singurul "obiectiv turistic" care mi-a plăcut în Florenţa, de aceea veţi vedea foarte multe poze cu acest pod.
Florenţa este un oraş frumos, la fel de frumos ca Londra sau Istanbulul (unii ar spune că nu am văzut Roma...), dar are un singur defect: parcările. Nu găseşti o parcare decentă, chiar şi cu plată, undeva aproape de centru şi de obiectivele turistice. Aşa că îţi laşi maşina undeva la vreo 2 kilometri de centru şi mergi pe jos. Ar mai fi o variantă pentru cei care se cazează în afara Florenţei, să ia trenul până în Florenţa pentru că am înţeles că una dintre gări este chiar în centru sau oricum foarte aproape. Acum problema cu cei 2 kilometri nu ar fi una majoră, doar că trebuie să plăteşti parcarea şi să calculezi cam cât vrei să stai. Noi în mai toate zilele am plătit pentru 3 sau 4 ore şi aproape fugeam spre maşină pentru că expira parcarea. Nu ştiu exact ce se întâmplă când expiră parcarea, da mai bine că nu am aflat. De costat costă relativ puţin. Cred că un euro pentru prima oră şi apoi câte doi euro pe oră.
Toată lumea ne-a avertizat că Florenţa nu este un oraş car friendly, dar trebuie să trăieşti pe pielea ta ca să te astâmperi. Vă repet parcarea nu este un inconvenient major, dar este unul care să îţi strice ziua pentru că trebuie să găseşti parcare, trebuie să ştii ca cele marcate cu galben şi alb sunt alte locatarilor şi deci nu poţi parca. Cele albastre sunt cu plată şi doar cele albe sunt gratis, da eu una nu am văzut. Şi oricum cele gratis sunt aşa departe încât laşi orice la o parte şi dai banii de parcare decât să mergi pe jos. Şi acum cu mersul pe jos de la parcare până în centru nu ar fi mare lucru, dar şi în centru tot pe jos mergi...aşa că am mers pe jos mai mult decât oriunde.
Ponte Vecchio cum probabil aţi dedus este un pod. Este un pod care de o parte şi de alta are magazine de bijuterii... Aşa din mersul mulţimii le-am studiat cam pe toate. Doar unul era mai interesant şi să ştiţi că nu erau scumpe bijuteriile, numai că am zis că revin într-o zi cu mai puţini turişti şi acea zi nu s-a mai arătat...
Cu Ponte Vecchio în spate
Pe pod este bustul lui Benevenuto Cellini, un bijutier care a trăit între 1500 - 1571 în Florenţa. Pe grilajul care înconjoara bustul sunt prinse lacăte, deşi există o plăcuţă care interzice acest lucru. Acum pot doar să speculez de ce oamenii leagă lacăte acolo, dar mă interesez şi vă spun.
Poză de pe pod...era aşa de aglomerat încât sunt nişte necunoscuţi în toate pozele noastre, dar şi noi apărem într-o groază de poze ale unor necunoscuţi...
Aglomeraţia de pe pod...
Florenţa văzută de la Palatul Pitti
Singurul şi cel mai eficient mijloc de transport în Florenţa
Podul de pe partea cealaltă. Ponte Vecchio a fost construit în locul cel mai îngust punct al râului Arno pe locul unde se crede că a existat un pod roman. Iniţial găzduia magazinele măcelarilor, dar acum pe pod sunt doar magazinele bijutierilor şi a vânzătorilor de suveniruri. Cică pe pod a apărut termenul de faliment (bankruptcy în engleză). Când un comerciant nu îşi mai putea plăti dările, masa pe care îşi vindea bunurile era ruptă (broken) de către soldaţi, iar afacerea se chema "bancorotto" - broken table - masă ruptă. Pentru că nu mai avea masă, comerciantul nu îşi mai putea vinde bunurile.
Palatul Vechi - aflat în Piazza della Signoria (nu prea ştiu să traduc), care găzduieşte copia după statuia lui David, originalul se află în Academia de arte frumoase din Florenţa.
Tot în aceeaşi piaţă se află Fântâna lui Neptun
Domul din Florenţa cunoscut şi ca Domul Santa Maria del Fiore
Domul - pe care am ajuns să îl vizitez intr-una din zile...aşa că vă spun mai multe acolo
Copia statuii lui David. În Florenţa este o fascinaţie cu David, dar mai ales cu organul lui sexual. Poţi să ţi-l procuri sub toate formele şi culorile de la vânzătorii de suveniruri, deşi nu ştiu exact cine şi-ar pune aşa ceva în casă...
Ponte Vecchio pe noapte
Râul Arno. Se văd deja norii aducători de ploaie

3 comments:

Anonymous said...

Excelente pozele!! Imi place tare ultima, cea cu norii. Merci si pentru informatii. Iti doresc un an nou plin de calatorii!!

Adriana

Lizet said...

ce frumoasa e ultima fotografie... parca ar fi o pictura

Raluk said...

Multumesc Adriana. Si mie imi place ultima poza. De aceea am si pus-o pe blog, chiar daca nu e fotografiat nimic in mod special.
Multumesc Eliza...bine de fapt Alin a facut fotografia...s-ar parea ca aparatul lui smecher nu consuma doar bani de obiective si hainute de ploaie, mai face si poze faine...daca stii cum sa il gadili...